Wednesday, June 2, 2010

ya ALLAH bantulah umat-MU

ya ALLAH, bantulah umat Islam kini sebagaimana kau membantu umat2 Islam terdahulu dalam peperangan mereka ya ALLAH. ya ALLAH kau tunjukkan la kekuasaan-MU itu kepada golongan kafir laknatullah supaya mereka tahu tiada tuhan selain Engkau ya ALLAH. ya ALLAH berikan lah umat Islam keamanan dan kemakmuran sebagaimana aman dan makmurnya umat Islam terdahulu.

ya ALLAH, bantulah umat Islam di tanah Arab itu ya ALLAH. kasihanilah mereka kerana hanya ENGKAU sahaja yang mampu menghancurkan seluruh umat kafir itu ya ALLAH. berikan lah umat Islam kekuatan untuk menempuhi dugaan yang besar ini.

ya ALLAH kau kuatkan lah iman kami yang sehalus kulit bawang ini. Kau tabahkan lah hati kami ini. Kau tambahkan la tahap kesabaran kami ini. ya ALLAH aku merayu dan memohon kepada-Mu, bantulah kami [umat ISLAM] ini ya ALLAH.

kuatkanlah Umat ISLAM kini sebagaimana kuatnya umat Islam yang terdahulu dalam menentang golongan kafir. bantulah umat Islam kini dalam memerangi umat kafir ya ALLAH. Kau tunjukkanlah kekuatan umat Islam kepada golongan kafir ya ALLAH.

ya ALLAH, aku, kami, saya, umat ISLAM di seluruh dunia memohon dan merayu kepada-Mu agar kau bantulah kami [umat ISLAM] ini menghapuskan segala peperangan yang berlaku di dunia ini.

amin ya rabbal alamin

No comments: