Monday, March 1, 2010

sorry to say

Dulu dia kawan saya. Kemana je saya pergi mesti ada dia. Kami ta pernah berenggang. Pergi jawab test sama2. Pergi jogging sama2. Pergi bwat hal pown sama2. Boleh dikatakan setiap masa ada bersama. Saya sangat gembira waktu itu sebab dia sentiasa ada bersama saya ta kira di waktu suka atau duka.

Tapi, semuanya berubah sekelip mata sekarang. Dia mula jauh dari saya. Dia mula ta layan saya. Dia mula mendiamkan diri dari saya. Pada mulanya saya tidak mengambil masalah ni dengan serius. Tapi masalah ni dah terjadi dari sem lepas dan saya pendamkan saja. Saya ingat bila naik sem baru, benda yang lepas2 tu dah tade dah. Tapi semakin menjadi jadi dan saya SANGAT terasa dengan dia.

Tapi apa boleh buat. Dia da tanak kawan dengan saya lagi. Dye dah jumpe kawan baru. Orang kata habis madu sepah dibuang. Itulah saya dalam peribahasa tu. Saya SANGAT sedih. Ibu, farihah nak tuka uitm. Tanak duduk uitm segamat lagi. Sebab sini dah ta best ! kawan2 pown dah ta best ! nak tuka uitm :’(

Kenapa aku mesti kena mcm ni ? kenapa aku selalu kene macam ni ? kenapa selalu aku je yang kene mcam ni ? aku kalau boleh tanak gaduh2 nan sesape. Tapi kalau dah mcm ni sape je bley tahan. Tuhan, kenapa kawan2 aku yang baik2 sumenye jauh jauh ? kenapa diorang ta dekat nan aku ? kenapa diorang tade kat uitm ni ? kenapa ?

Aku selalu berangan yang aku nak kawan yang baik kat dalam uitm ni. Kawan yang ade dengan aku waktu aku susah nan senang. Kawan yang ade dengan aku even dia ade kawan lain pown. Tapi tengok lah sekarang. HAMPEH !! aku kecewa sangat. Aku tataw la aku silap ape nan diorang sampai aku kene mcm ni.

Aku tawu aku ta sepandai korang. Aku ta dapat dekan macam korang. Aku ta selalu study macam korang. Aku ta boleh jawab apa yang korang ta paham. Tapi aku ade perasaan yang tahu makna KAWAN. Aku selalu jaga hati Korang. Tapi korang ? korang pernah terfikir ke pasal hati aku ? tade kan ? yang korang tahu hanyalah pentingkan diri sendiri. Itu je yang korang tawu.

Aku dah penat ! penat sangat melayan masalah yang ta selesai2 ni. Aku dah penat menangis. Aku dah penat menahan sakit hati. Aku dah penat menahan perasaan sedih aku. Aku ni bodoh kan ? aku ta layak kawan dengan korang. Tapi aku kawan jugak dengan korang. Ye sekarang aku sedar yang aku bodoh sangat sebab terhegeh hegeh nak berkawan dengan orang pandai macam korang.

Aku ni ta layak kawan nan korang. Aku terasa yang buang masa je aku layan masalah ni. Buang tenaga suma laa. Pasni jangan Tanya kenapa kalau aku dah ta layan korang lagi. Sebab aku rasa aku ta layak kawan dengan korang. If selama kita knal ni aku ade buat benda yang buat kau rasa terguris hati aku mintak maaf sangat2. Halalkan pape yang aku teramik dari kau sama ada sengaja k eta sengaja. Sorry sangat sebab korang TERPAKSA kenal dengan orang yang bodoh macam aku ni. And thanx sebab ‘sudi’ nak berkawan dengan aku.

-END-

3 comments:

ika said...

ramai lagi kawan ley crik..
lambat laun diorg akan terasa gunanye seorg kawan yg dah hilang..
b strong..
enjoy ur lyfe..jgn sedey2..:)

hamdya said...

fariha...
kwn yg sejati or baik ley trime baik buruk kte...dan sebaliknye...dorang akan wat kte berjaye ngan kte so as us...so kalo mcm tuh dorang bkn kwn yg sejati...u will find them k...jgn wisau...this is ur challenge and proses kematangan nmnyer....so don't be sad..luv urself and ur life...jgn pk sgt pasal dorang tuh...k... :D

MizzFarihah said...

ikah : thanx :)

fana : thanx also :)

you're the best cousin lah :)