Tuesday, July 5, 2011

Kitty Cat

Nuka

Sesungguhnya aku SANGAT rindukan mereka semua :'(


Lama betul tak menaip post di entry blog ini. Maklumlah hidup sebagai student dah semakin busy. So tak menyempat nak update. Test every week jangan cerita laa ada je memanjang. There's no time to rest sebab tests & quizes semakin banyak dah sekarang.

Ouh nak cakap minggu ni macam quite lepak jugak laa sebab class banyak cancel. Tapi tak lepak sangat la sebab banyak assignment yang akan submit this week. So kene laa bertungkus lumus siapkan assignment tu semuaa di kala class cancel. This wednesday I have financial accounting level 5 punya quiz. Wish me luck wahai readers ku sekalian >.<

Wait, rasanya macam dah lari topic pulak kan ? Okay back to the topic "kitty cat". Kenapa topic tu ? Sebab wing saya ada seekor kucing comel yang berwarna ala ala kelabu, coklat, hitam, putih semua kaler la ada duduk di wing saya.

Bak kata orang gedik yang type text ala ala "wempits" SANAD COMEL KUCING TEW ! Eww Eww ! Geli mak noks ! Bukan aku geli kat kucing tu tapi aku geli kat ayat2 tu. Kucing tu sangat active bermain. Bila orang nak pegang dia, dia ingatkan kita nak main dengan dia.

Lepas tu mula laa dia dah berdiri semua. Dia suka duduk dekat tepi tong sampah. Taktau apa motif. Maybe banyak makanan barangkali. MUNGKIN ! Semalam ramai budak2 kolej Zamrud bagi dia makanan. I thought dia lapa rupanya ramai bagi dia makanan.

Maknanya aku tertipu dengan muka lapar dia tu. Huh ! Senang betul tertipu dengan binatang. Budak level tiga sanggup turun bawah sebab nak bagi dia makanan. Punya lahh penyayang budak2 kolej Zamrud ni. Bangga aku ! ^^

Budak level bawah bawah pulak sanggup keluar harini untuk belikan Friskies untuk dia sebab masing masing nak jaga dia sebab kucing tu comel gila kot. Dah laa bulu bersih. Geram saya ! Okay okay tolong berhenti geram sekarang Farihah.

Kesimpulannya, jangan laa dera binatang. Kita WAJIB menjaga kebaikan dan kesejahteraan binatang. Sesungguhnya mereka juga punya perasaan walaupun mereka tidak mempunyai akal seperti manusia. Marilah kita sama sama membantah segala perbuatan yang akan membuatkan binatang pupus.

Cewahh dah macam hape dah aku ni. Nguik nguik <-- bunyi Guinea Pig. Aku rindu arwah Nuka aku. Korang boleh belikan aku binatang lain tak supaya aku boleh bercakap dengan mereka tatkala aku boring ? Aku sangat memerlukan binatang sekarang. Terima kasih :)

P/s : manusia pun kadang2 perangai diorang lagi teruk dari binatang ! Tak faham aku.

No comments: