Monday, January 31, 2011

Banjir part II

Harini hujan sangat lah lebat sampai semua tempat ditenggelami air termasuk rumah aku. Haishh. Penat sungguh tadi aku mengemas barang. Dah macam nak pindah dah. Tapi sebenarnya rumah aku pun masuk banjir.

Petang tadi sempat laa jugak aku & family pergi giant beli barang2 untuk persiapan banjir. That time still okay lagi. I mean air tak naik tinggi la. Sempat jugak la melepak berbual bual dekat rumah cousin aku yang kat segamat baru tu.

Then time on the way nak balik tu air dah kat jalan dah. Memang cuak jugak. Cuak sebab takut tak lepas nak balik rumah je. Even dekat pun tapi air naik laju gila. Serious laju gila naik. Then before balik rumah tu pergi singgah dekat bandar utama kejap. Tempat tu pun dah naik air.

Pastu pergi dekat kampung tengah plak. Nak masuk kampung tengah pun dah tak boleh dah sebab dah banjir. Then sampai rumah tengok air dah dekat dengan tembok rumah dah. Lepas tu just buat macam biasa jela even risau pun.

Then lepas maghrib tu tengok dekat jalan depan tu dekat area jauh jauh sket dah banjir dah padahal petang tu baru je lalu. Cepat betul air berlalu ^^ Tadi dalam pukul 10.30++ kot air dah start kat paras2 simen rumah dah.

Apa lagi masing masing kelam kabut kemas barang semua and now air dah start masuk rumah dah. Haiiyoo lepas ni susah laa nak mandi semua. Takkan nak mandi hujan kot ? Taknak aku. Hahaha. Tapi seronok banjir ni sebenarnya. Cuma penat jela nak mengemas segala.

So nak ucapkan takziah kepada sesiapa yang rumah dia tenggelam teruk dek banjir. Ada hikmah atas segala yang berlaku. Harap bersabar ye :) Aku rasa banjir kali ni macam banjir time 2006 dulu. Tapi yang ni macam lagi teruk je sebab semua cakap macam tu.

Apa apa hal pun kita berdoa jela agar takde nyawa nyawa yang melayang untuk banjir kali ni. Ouhh bumi Segamat jangan lah sedih. Kitorang sayang kau la :P Byebye !

No comments: